26 September 2009

Penang Bukit Mertajam: Takbir raya diharamkan di Bukit Mertajam

SEDIH BILA PEMIMPIN PAS MENDIAMKAN DIRI apabila berita ini di masjid Sungai Rambai dilarang melaungkan takbir raya melebihi pukul 12 tengah malam. Sudah menjadi tradisi apabila ketibaan Syawal pada malam hari raya kita bertakbir dan Ini hanyalah dilakukan sebanyak 2 kali dalam setahun (sekali Hari Raya dan Raya Haji).

Oleh kerana PAS telah memihak kepada DAP, depa maki pun tak apa sebab depa tu kafir yang tak tahu ISLAM. Lebih baik DAP dibenarkan bertanding di Kelantan dan menghentikan laungan Azan di sana. Inilah bahana apabila kawasan parlimen dan adunnya yang diwakili oleh DAP Chong Eng dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Berapit, Lydia Ong Kok Fooi.

Tidakah anda sedar apabila tibanya perayaan chap goh meh,mercun di bakar hingga 3-4 pagi tanpa henti.boleh pulak?

Soalnya sekarang takbir raya dilarang, suatu hari nanti boleh terjadinya seperti singapura apabila laungan azan hanya untuk ruang yang tertutup didalam bangunan masjid sahaja kononnya untuk mengelakkan pencemaran bunyi.


Oh ada cakap cakap dari puak celaka pakatan haram, tuduh ni kerja umno cuba main isu perkauman. Ada pula cakap cakap kononnya isu ini cuma rekaan sahaja. Ada cakap cakap mana mungkin perkara ini berlaku. Rakyat nak bagi tau, segalanya serba mungkin di Pulau Pinang Darul Sosialis ini.

Apa NIK AZIZ buat .... Kenapa hal-hal begini pun dia mendiamkan diri... Adakah Pemimpin PAS akan membiarkan DAP menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal ???

JAWAP NIK AJISSSS ....




No comments:

Post a Comment