05 September 2009

RM 200,000 - PROGRAM PEMBANGUNAN BELIA

ADUN Tanjung Dawai YB. Dr. Haji Hamdan Mohamed Khalib menjawap soalan (ADUN) Bukit Kayu Hitam, YB. Dato’ Hj. Ahmad Zaini Japar mengenai program Kerajaan Negeri dalam mengatasi masalah pengangguran dan penyediaan peluang pekerjaan kepada belia di negeri ini.
Kerajaan Negeri memperuntukan sebanyak RM 200,000 untuk program pembangunan belia dalam Vot B05, ini meliputi program-program pembinaan sahsiah/sukan massa/Hari Belia/Festival Belia Peringkat Daerah dan sebagainya.
Beliau juga berkata Projek SULIHH akan memerlukan seramai 10,000 tenaga kerja dan setelah siap iaitu pada lewat 2011 untuk setiap syarikat yang beroperasi, mereka memerlukan seramai 3,000 hingga 3,500 orang pekerja dan maknanya nanti, kita mesti memastikan peluang pekerjaan ini mesti dinikmati oleh anak-anak tempatan di samping mereka akan diberikan latihan yang secukupnya untuk mencapai kehendak syarikat untuk bertugas untuk mereka.
Oleh yang demikian siapa yang tak ada kerja - JOM KITA RAMAI-RAMAI MOHON KERJA DENGAN BELIAU .... ADA 10,000 kekosongan. JANGAN TUNGGU LAMA-LAMA ...

No comments:

Post a Comment